Den första kontakten

Om/när du har fått ett beslut som berättigar dig personlig assistans är du varmt välkommen att kontakta oss via ett mail, telefonsamtal eller besöka något av vårt kontor i Linköping, Motala, Västervik eller Örebro för att få lite kort information om hur vi på SAAND arbetar med vår assistans.

Vi träffas

Efter första kontakten bestämmer vi en tid och plats för ett personligt och förutsättningslöst möte där vi informerar om hur SAAND arbetar och hur vi tillsammans kan hjälpa dig att få en personlig assistans som passar dig och dina behov.

Du kanske har ett varaktigt funktionshinder men saknar ett assistansbeslut och behöver hjälp med att göra en ansökan – i så fall kan du träffa oss och vi kan vara behjälpliga med stöd och råd.

Självklart är alla våra samtal belagda med tystnadsplikt.

Fundera hemma i lugn och ro

Efter vårt personliga möte eller samtal har du förmodligen en del att fundera på. Av erfarenhet vet vi att man i detta läge i lugn och ro vill diskutera frågan med närstående.

Under tiden är du välkommen att kontakta oss när som helst när det uppstår fler frågor, låt det ta den tid du behöver.

Avtal skrivs

När du beslutat dig för att välja SAAND som assistansanordnare, eller att ge oss i uppdrag att för din räkning ansöka om personlig assistans, skriver vi ett avtal om utförande av personlig assistans som reglerar våra överenskommelser.

Vi skickar en kopia av avtalet till Försäkringskassan i samband med valet av oss som anordnare.

Alla våra tjänster med ansökningar mm är naturligtvis kostnadsfria.

Frågor

Du är alltid välkommen att ställa frågor till oss!